Pracowite Pszczółki 08.06 2020r.

Witam Was kochani♥

Temat dnia: Zwierzęta na świecie.

1.Tam w Afryce -zabawa z pokazywaniem

Tam w Afryce płynie Nil ,    (dzieci wskazują palcem jakiś obiekt przed nimi)

w niej krokodyl mały żył.     (robią z dłoni paszczę krokodyla)

Z Tatą krokodylem                (kłapią ,zębami”zrobionymi z dłoni)

pływał sobie Nilem,               (naśladują dłonią ruch płynącej rybki)

I śpiewał tak:                           (podskakują)

Tam w Afryce…

2.Joga ze zwierzętami-naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu.Rodzic wypowiada nazwę zwierzątka, a dziecko ruchem je pokazuje.

Wąż-dziecko kładzie się na ziemi i wije jak wąż, ręce trzymając przy ciele, lekko unosząc głowę.

Sowa-dziecko staje w rozkroku, podnosi ręce, zamyka oczy.

Nietoperz-kładzie się na plecach, podwija kolana na klatkę piersiową i chwyta je oburącz.

Żaba-kucaw rozkroku, podpiera się rękami.

Żyrafa-wspina się na palcach, złączone ręce wyciąga jak najmocniej ku górze.

Kot-dziecko robi koci grzbiet.

3.Okrągłe memo

Instrukcja gry:

Materiał zawiera 3 karty. Na dwóch pierwszych kartach znajdują się ilustracje zwierząt, które należy wydrukować podwójnie. Na ostatniej znajduje się karta z wszystkimi ilustracjami z wcześniejszych kart. Wydrukowane podwójnie i wycięte wzdłuż linii koła, układamy obrazkami do dołu. Uczestnicy zabawy ciągną karty parami, jeśli na obu wyciągniętych kartach znajduje się ten sam obrazek, odkładają parę na bok, jeśli obrazki się różnią, karty wracają na swoje miejsce. Gra kończy się, kiedy wszystkie karty zostaną sparowane. Wygrywa osoba, która odnajdzie więcej par.

page1image256
page2image256
page3image256
4.Gdzie żyją zwierzęta?
page1image256
page3image256
page4image256
page5image256
page6image256
4.Ziemia,powietrze,woda,ogień-rozic rzuca do dziecka piłkę podając jedno z czterech  haseł: ziemia, powietrze, ogień, woda. Na hasło ogień dziecko nie łapie piłki.Przy pozostałych hasłach dziecko podaje nazwę zwierzątka odpowiednio żyjącego w wodzie, na lądzie i w powietrzu.
5.Zwierzęta i ich skóra-memo
Instrukcja:
Materiał zawiera 6 arkuszy, na których znajduje się 36 kart. Na kartach przedstawiono 18 zwierząt i fragmenty ich sierści, piór, skóry lub skorupy. Zabawa polega na połączeniu w pary kart zawierających zwierzątko i odpowiadającą mu kartę z fragmentem jego ciała.
page1image256
page2image256
page3image256
page4image256
page5image256
page6image256
6.Tukan 3D-praca z wykorzystaniem Wyprawki nr 57
7.Mucholot-zabawaruchowa.Dziecko wykonuje ruchy imitujące podróż samolotem w rytm piosenki ,,Mucha w mucholocie:
-wsiadają do samolotu-podnaszą najpierw prawa potem lewą nogę i siadają na podłodze,
-zapinają pasy-krzyżują rece na ramionach,
-włączają silnik-wyciągają przed siebiei cofają raz prawą,raz lewą rękę.
-oserwują chmury za oknem-przykładają ręce do oczu tworząc lornetkę, patrzą raz w lewą ,raz w prawą stronę.
-lecą-rozkładają ręce na bki i poruszają się swobodnie po pokoju.
8.Mucha w mucholocie- piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=IueASDp61bc
9.Jakie to zwierzę?-zabawa dydaktyczna.Dziecko kończy porównania podane przez rodzica, odpowiada nazwą zwierzęcia.
-Groźny jak…                                       lew
-Uparty jak…                                        osioł
-Łagody jak…                                       baranek
W wodzie czuje się jak…                    ryba
-Powolny jak…                                     żółw
-Łazi po płotach jak…                         kot
-Głodny jak…                                       wilk
Mądry jak…                                          sowa
Przebiegły jak…                                    lis
Pracowity jak…                                    mrówka,pszczółka
Dumny jak…                                         paw

10.Zadanie dziesiąte będzie polegało na zrobieniu porządków w swoich szafkach.

Do dzieła Pracowite Pszczółki!:-)

Pani Natalia