Pracowite Pszczółki -03.06 2020r.

Witam Was kochani.

Temat dnia :Dzieci z różnych stron  Świata.

1. Zabawa dydaktyczna z filmem pt. „Jesteśmy Dziećmi” – oglądamy film i rozmawiamy
o różnicach w wyglądzie między dziećmi z filmu, a nami. – poznajemy wygląd dzieci z innych krajów.

 

3. Zabawa taneczna „Balaio” (brazylijska samba) – doskonalimy ruchy ciała, poznajemy krok podstawowy samby, bawimy się przy rytmach muzyki z innego kraju.

 

3. Instrumentacja z improwizacją „Balaio” – doskonalimy grę na instrumentach perkusyjnych (pałeczki, grzechotki kokosy), czerpiemy radość ze wspólnej gry.

4. Opowiadanie o dwóch światach –  doskonalenie uważnego słuchania.
„Namaste – witajcie, pochodzę z Indii i mam na imię Amishi, co w moim języku – hinduskim -oznacza delikatność. Podróżuję po różnych światach i lubię poznawać różnych mieszkańców.
Odwiedziłam kiedyś świat, w którym wszystko jest takie same, każde dziecko jest identyczne, wygląda i zachowuje się tak samo, mówi tym samym językiem.
Dzieci odpowiadają na pytania:
Czy według was taki świat byłby ciekawy?
Czy chcielibyście, aby każdy wyglądał tak samo?
A jak byście rozpoznawali swoich rodziców?

5.Praca z KP4 str 27 zadanie a i zadanie b

PODRÓŻ PO ŚWIECIE:

AMERYKA PÓŁNOCNA – INDIANIN (Ryczący Bawół)

Sat-Okh na zlocie Polskiego Ruchu Przyjaciół Indian, 1995 r.
 Zabawa logopedyczna dla zespołu Indian „Szeke, szeke” – ćwiczymy narządy mowy

Na górze – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na górze)
Na dole – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” na dole)
Na prawo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z prawej strony)
Na lewo – szeke, szeke. (robimy rękami „młynek” z lewej strony)

Tekst o życiu Indian.
Indianie byli pierwszymi mieszkańcami Ameryki. Żyli oni w plemionach, na czele których stali wodzowie. Indianie najczęściej mieli czarne długie włosy, śniadą cerę, nosili głównie ubrania uszyte ze skóry, a mężczyźni zakładali pióropusze. Obecnie Indianie żyją w rezerwatach i chociaż ich życie nie przypomina dawnych czasów, to jednak niektóre zwyczaje zachowali do dziś.

Zadanie dla wszystkich dzieci:
Taniec w rytm muzyki indiańskiej – poznajemy charakterystyczną muzykę Indian i gesty taneczne.

 

GRENLANDIA – ESKIMOSEK ODARPI
Prezentacja małego chłopca przez nauczycielkę.

Po wysłuchaniu utworu dzieci odpowiadają na pytania:
– Czy wiecie o jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
– Czy w Polsce też mieszkają takie zwierzęta?
– W jakich miejscach, w naszym kraju możemy spotkać te zwierzęta?

Eskimosi:
Eskimosi żyją w rejonie Bieguna Północnego. Ubierają się w kurtki, spodnie uszyte z foczej skóry, które doskonale chronią przed zimnem i wiatrem. Tam gdzie mieszkają Eskimosi, lody nie topnieją przez większą część roku, dlatego poruszają się oni głównie skuterami śnieżnymi i saniami ciągniętymi przez psy.

AZJA – JAPONIA (Kiem-an-fu)
Przedstawienie kolejnego mieszkańca Ziemi, którym jest mała Japonka Kiem-an-fu.

Japonia:
Daleko na wschodzie Azji leży Japonia. Nazywamy ją Krajem Kwitnącej Wiśni, gdyż niemal w całym państwie możemy spotkać mnóstwo tych drzew. Japonia zwana jest również Krajem Wschodzącego Słońca. Japończycy słyną na świecie z wielu pięknych tradycji. W czasie świąt i uroczystości zakładają swoje tradycyjne stroje – kimona, które przypominają szlafroki. Spotykając się na wspólnych posiłkach, klęczą wokół niskiego stołu, a jedząc potrawy z ryżu posługują się pałeczkami.

Taniec z wachlarzami – doskonalimy umiejętność naśladowania, poznajemy tradycyjną muzykę Japonii.

INDIE
W Indiach nietykalnym zwierzęciem jest krowa. Bardzo popularne są ostatnio filmy Bollywood, w których wszyscy tańczą i śpiewają. Kobiety ubierają się tak jak ja – mają na sobie SARI oraz BINDI dla ozdoby, przynoszące szczęście. W niektórych wioskach w moim kraju podróżuje się na słoniach.

Zabawa taneczna z naśladowaniem do piosenki „Des Rangila” – pokaz tańca bollywood, który pochodzi od „Kathak” – dawnego tańca klasycznego w Indiach, na bazie którego powstają choreografie do filmów bollywood.

https://www.youtube.com/watch?v=rt84Po7m6do

AFRYKA – MURZYNEK BAMBO
Nauczycielka przedstawia dzieciom postać małego Murzynka.

Zadanie: Uważne odsłuchanie wiersza Juliana Tuwima pt.: „Murzynek Bambo”, odpowiedź na pytania dotyczące tekstu:

– Czy wiecie gdzie mieszka Murzynek?
– Co robi Bambo po powrocie ze szkoły?
– Czemu Murzynek ucieka na drzewo? A czemu nie chce się kąpać?

Ciekawostki o Afryce:
Afryka jest zamieszkana przez ludzi o różnym kolorze skóry. Mieszkańcami znacznej większości tego kontynentu jest ludność rasy czarnej. Jest tam bardzo ciepło.. W samym sercu afrykańskiej dżungli mieszkają najmniejsi ludzie świata – Pigmeje. Jako osoby dorosłe mają oni około 130 – 150 cm wzrostu.

Murzynek Bambo w Afryce mieszka,
Czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki
Ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca,
Psoci, figluje – to jego praca.
Aż mama krzyczy: „Bambo łobuzie!”,
A Bambo czarną nadyma buzię.
Mama powiada: „Napij się mleka”,
A on na drzewo mamie ucieka.
Mama powiada: „Chodź do kąpieli”,
A on się boi, że się wybieli.
Lecz mama kocha swojego synka,
Bo dobry chłopiec z tego Murzynka.
Szkoda, że Bambo czarny wesoły,
Nie chodzi razem z nami do szkoły.

HAWAJE
Hawaje to piękny, obfity w zieleń kraj składający się z 8 wysp. Na wyspie Maui podczas znanego tańca hula hula tancerki stroją się w różowe kwiaty. Mieszkańcy każdej wyspy mają inne kolory kwiatów – prowadząca pokazuje wyspę i prosi chętne osoby, aby dopasowały kolor kwiata do wyspy. Opowiada także o elementach swojego stroju – kwiatach, spódniczce)

Zabawa :  Zabawa taneczna z naśladowaniem do piosenki „HULA HULA” – opowiadanie o tym czym jest taniec hula hula – prezentacja i próba wykonania poprzez wszystkich.

Pozdrawiam Was serdecznie

Pani Natalia