Pracowite Pszczółki 10.06 2020r.

Witam Was kochani♥

Temat dnia: Z wizytą w Zoo.

1.W Zoo-rodzic czyta wiersz dziecku następnie zadaje pytania.Jak wyjaśnić swoimi słowami czym jest Zoo?Dlaczego niektóre zwierzęta mieszkają w zoo?Jak należy się tam zachowywać?CZy wolno karmić zwierzęta w zoo?

W ZOO
Janusz Minkiewicz

By kolibry przez wronę
Nie ostały zjedzone,
By przypadkiem też wrony
Nie zjadł lis wygłodzony,
Żeby lis zaś przy tym
Nie zjadł wilk z apetytem,
By pantera w chwil kilka
Nie zdążyła zjeść wilka
I pantery by tygrys
Na śniadanie nie przegryzł,
By tygrysa ( zgadliście!)
Nie zjadł lew, oczywiście…

O to dbać musi stale,
Pilnie patrząc wokoło
Stary Michał Kawalec,
Co dozorcą jest w ZOO.

Musi dbać i o siebie,
Żeby sam przypadkiem
Lwią się nie stał kolacją
Lub tygrysim obiadkiem.

2.Praca z KP4 str.30
3.Praca plastyczna.

Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję,

Więc pewnie nie często ją myje.

Na sierści ma plamy wzorzyste,

Wprost z drzew zrywa liście soczyste.

Czy już wiecie . Tak !!!!!!  – ŻYRAFA

Zapraszamy  do zabawy!

Wykonamy za chwilę portret żyrafy. Najpierw odrysowujemy rękę z 5 palcami na arkuszu papieru.

Paluszek moczymy w farbie (pomarańczowej lub poprzez połączenie farby koloru żółtego i czerwonego) oraz przenosimy na postać żyrafy, w ten sposób tworząc cętki.

Kiedy praca wyschnie dorysowujemy naszej żyrafie uszy, oczy, nos i ,,usta” oraz ozdabiamy pracę trawą, chmurami. Można ozdobić pracę innymi elementami plastycznymi, które posiadacie w domu.

 

 

żyrafa.

4.Po skończonej pracy  zapraszamy do zabawy tanecznej przy piosence

 

 

5.Afrykański masażyk relaksacyjny

  • Przed jego rozpoczęciem warto przećwiczyć z dziećmi kreślenie w powietrzu poszczególnych elementów, jakie dzieci będą rysowały na plecach swoich partnerów.
  • Siadamy w taki sposób, aby jedna osoby siedziała przed drugą.
  • Czytamy wierszyk i jednocześnie masujemy, pokazując w ten sposób dziecku, jak ma rysować po plecach partnera.
  • Po skończonym masażyku następuje zamiana ról.

Wierszyk – rymowanka

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze ( rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie (rysowanie dwóch małych kół)
Wtem widzimy słonia, który wolno człapie (naśladowanie palcami chodu słonia)
Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie (drapanie)
A ja  przytulam się mocno do mojego taty (gest objęcia partnera)
Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy (uderzanie delikatnie pięściami)
Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła. (rysowanie trójkąta)

6.Gra planszowa dla 2-4 graczy. W grze mamy za zadanie jak najszybciej dotrzeć do mety po drodze zbierając jak największą ilość kompletnych portretów zwierzątek. Zadanie wcale nie jest łatwe. Do każdego pola, na jakim staniemy, możemy dobrać jedną kartę, na której mamy tylko jedną z 3 części twarzy zwierzątka. Gra zawiera planszę do rozgrywki oraz 6 trzyczęściowych kart z sympatycznymi zwierzakami.

Inny wariant gry:

Czyje to uszy, a czyj nos? Można stworzyć zupełnie nowy gatunek lub postarać się dopasować wszystkie części. Wraz z kolejnymi kartami z kompletu zabawa stanie się 2x fajniejsza, a w zestawie z grą „Ukryte buzie – zwierzątka w zoo” kompletna.

 

page1image256
page2image256
page3image256
page4image256
7.Projektowanie Zoo na dużej kartce-narysujcie/zaprojektujcie swoje własne zoo.Nie zapomnijcie o wolierach dla ptaków, wybiegach i basenach dla zwierząt, alejkach dla zwiedzających.
8.Jeśli macie w domu książeczki o zwierzętach proszę pooglądajcie je, poczytajcie wspólnie z rodzicami i wyodrębnijcie pierwszą i ostatnią głoskę w nazwie danego zwierzęcia.
9.Narysujcie zoo kredą na betonie

                                                                             Pozdrawiam. Do jutra 🙂