Pracowite Pszczółki 11.05 2020r.

Witam Was kochani w kolejnym tygodniu nauki zdalnej.Tan tydzień upłynie nam z pewnością bardzo miło, dźwięcznie i radośnie ponieważ zajmiemy się muzyką, przeniesiemy się do krainy muzyki.

Temat dnia: Instrumenty dawniej i dziś.

-Zabawy konstrukcyjne z klocków drewnianych „Kto wyżej?” – doskonalenie koordynacji ręka-oko.

– Kształtowanie samoobsługi: nakrywanie do stołu, odnoszenie naczyń po zakończonych posiłkach.

– „Skąd pochodzą dźwięki?” – rozpoznawanie instrumentów po odgłosach.

– „Dawne instrumenty”- słuchanie muzyki pradawnej, doskonalenie percepcji słuchowej.

– „Pradawny rytm” – praca z KP4.14a, ćw. 1, odczytywanie i kontynuowanie rytmów.

– „Instrumenty wokół nas”– zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku np.garnków, szklanek, talerzy.

– „Mój  instrument”– zajęcia techniczno-plastyczne z wykorzystaniem opakowania po chusteczkach.

Z opakowania po chusteczkach higienicznych zrobiliśmy najprawdziwszą w świecie, grającą gitarę. Teraz można do woli brzdąkać, bo struny zrobione z gumek recepturek wydają cichy, przyjemny dla ucha ton:)

Materiały i przybory:

1. Brzegi opakowania po chusteczkach higienicznych zabezpieczamy taśmą klejącą. Z kolorowego papieru samoklejącego wycinamy dowolne kształty i oklejamy pudło rezonansowe gitary.

2. Zakładamy gumki recepturki, tak by były dość mocno naprężone.

zabawkowa gitara z recyklingu

Na tym etapie mamy bardzo fajne brzękadełko:)

gitara własnoręcznie wykonana

3. Z grubego kartonu wycinamy gryf do gitary. Markerem rysujemy struny wraz z ich mocowaniem oraz progi.

4. Przy pomocy taśmy klejącej mocujemy gryf gitary. Warto jednym fragmentem taśmy samoprzylepnej przykleić wszystkie gumki recepturki- nie będą się wtedy tak łatwo przemieszczały a przy przypadkowym pęknięciu gumka nie wystrzeli.

domowej roboty gitara instrument

Gitara jest gotowa. Teraz można poszaleć w rytmie ulubionej muzyki!

gitara z opakowania po chusteczkach

 

– „Z jakiej rodziny?”- wprowadzenie podziału instrumentów na dęte i strunowe, klasyfikowanie instrumentów, praca z KP4.14a,ćw.2

   

                        WIOLONCZELA                                                                                     PUZON
Wiolonczela i puzon pochodzą z dwóch rodzin instrumentów.W zadaniu ,które będziecie wykonywać będzie trzeba odnaleźć członków rodziny.Rodziną wiolonczeli są instrumenty ,które posiadają struny to instrumenty strunowe, natomiast puzon to rodzina instrumentów dętych.
– „Dęty czy strunowy?”– reagowanie na dźwięk instrumentów dętych.Wysłuchacie jeszcze raz instrumentów z pierwszego zadania i klaśnijcie tylko wtedy w rączki, jeśli usłyszycie instrument dęty.          
  – „Ile nutek?” – praca zKP4.14b, analiza słuchowa nazw instrumentów, doskonalenie percepcji wzrokowej i słuchowej, przeliczanie.
– „Czasem słońce, czasem deszcz” – słuchanie opowiadania.Opowiadanie umieszczę na naszym e-mailu.
-Zabawa metodą BATII STRAUSS

https://www.youtube.com/watch?time_continue=58&v=_kLZUXQvS6o&feature=emb_title

– Wyjście do ogrodu lub na spacer. Przestrzeganie kolejności zakładania poszczególnych części garderoby.