Pracowite Pszczółki 15.06 2020r.

Witam Was kochani♥

Temat dnia: Po czym poznać ,że nadeszło lato?

1.Lato ,lato- prześledźcie wspólnie z rodzicami miesiące w roku i zastanówcie się ,w którym miesiącu rozpoczyna się lato i konkretny dzień miesiąca. Powtórzcie nazwy miesięcy wspólnie z rodzicami.

page1image256
page2image256
page3image256
page4image256
page5image256
page6image256
page7image256
page8image256
page9image256
page10image256
page11image256
page12image256
Koło pór roku do wydruku i wycięcia
2.Z czym kojarzy się lato?-technika niedokończonego zdania. ,,Lato kojarzy mi się…”-dziecko łapie piłkę i kończy wypowiedź.
3.Po czym można poznać lato?praca plastyczna doskonaląca umiejętność przekazywania informacji w  formie graficznej, ekspresja twórcza.Narysujcie to co kojarzy Wam się z latem.
4.Tato czy to już ,lato?
Beata Szelągowska
Tato, czy już lato?
Powiedz, proszę!
Powiedz, tato, po czym można poznać lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
po słodkich malinach,
po bitej śmietanie z truskawkami,
po kompocie z wiśniami,
po życie, które na polach dojrzewa,
po słowiku, co wieczorami śpiewa,
po boćkach uczących się latać,
po ogrodach tonących w kwiatach,
po świerszczach koncertujących na łące,
po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
po zapachu skoszonej trawy i róż,
I… już!
Rodzic czyta wiersz, dziecko stara się zapamiętać co wymieniał tata w wierszu, następnie rysują je na kartce.
5.Lato płynie do nas-nauka piosenki.

I. Raz, dwa, raz i dwa Słońce idzie drogą
Z górki chmurki biegną dwie Spieszą się jak mogą.

Ref. Hop! Hop! – słychać wkołoHop! Hop! – echo woła
Po jeziorze łódka mknieLato płynie do nas

II. Raz, dwa, raz i dwa, Nadszedł czas zabawy, Pędzi, goni w polu wiatr Chce się z nami bawić

Ref. Hop! Hop!…

page1image6536

III. Raz, dwa, raz i dwa Wiatr wesoło pląsa,
W górze, w chmurze, w ciszy pólDzwoni śpiew skowronka

Ref. Hop! Hop!….

POSŁUCHAJCIE:

6.Zabawa stymulująca funkcje słuchowo – językowe
Wspólne odtwarzanie rytmów. Dowolnie dobieramy rytmy, które prezentujemy

dziecku a ono je powtarza. Przykładowe sekwencje rytmów:

I II I II I II

Raz dwa raz dwa raz dwa (uderzenia, klaśnięcia)

I III I III I III

Stopniowo utrudniamy

II I III II I III II I III

Możemy urozmaicać zabawę kładąc przed dzieckiem np. kredki, klocki: 1 klocek jedno klaśnięcie, itp.

7.Malowanie bańkami na dworze-rodzic zabarwia płyn do baniek farbami lub barwnikiem spożywczym.Dziecko robi bańki bardzo blisko dużej białej kartki-rozpryskując zabarwiony płyn tworzy barwne kompozycje.

Miłego dnia życzy

Pani Natalia