„Skaczące żabki” 30.03.2020

Witam w poniedziałkowy ranek:)

Mam nadzieję że jesteście wypoczęci i gotowi do dalszych zadań w tej  niezwykłej formie. Muszę wam szczerze powiedzieć, że bardzo się za wami stęskniłam, za wspólną zabawą, śpiewaniem. Nie możemy się teraz spotkać, ale gdyby ktoś miał ochotę to poprosiłabym o wysłanie na e-maila zdjęć z waszych zabaw w domu, utworzyłabym  z nich galerię na stronie internetowej.

Propozycja dzisiejszej aktywności to:

Na początek drodzy rodzice proszę przeczytać dzieciom wiersz pt. „ Zwierzęce gadanie” J.Beszczyńskiego

– rodzic czyta początek- pytanie, a dzieci kończą wers, odpowiadają naśladując głosy zwierząt.

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce?

Kle, kle, kle…

Co mówi żabka, gdy bocianów tłum?

Kum, kum, kum…

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał?

Miał, miał, miał…

Co mówi kura, gdy znosi jajko?

Ko, ko, ko…

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku?

Ku-ku-ryku…

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?

Mee, mee,mee…

Co mówi krowa, gdy brak jej tchu?

Mu, mu, mu…

Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał?

Hau, hau, hau…

Co mówi baran, gdy spać mu się chce?

Bee, bee, bee…

Co mówi ryba, gdy powiedzieć coś chce?

NIC! Przecież ryby głosu nie mają…

Wiosenne zabawy.

Przedstawiam Państwu kilka propozycji zabaw,  które nie wymagają dużo przygotowań, a  na pewno spodobają się dzieciom. Życzę dobrej zabawy.

Zimno, ciepło, gorąco – chyba znana wszystkim, a może nieco zapomniana zabawa, w której jedna osoba chowa jakiś nieduży przedmiot (można nawiązać do wiosny-może to być maskotka, MIŚ, który budzi się z zimowego snu), druga osoba musi go odnaleźć. Ten kto schował MISIA daje wskazówki stopniując słowa – zimno, ciepło, informując poszukiwacza, czy jest blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Ten kto odnajdzie „skarb’’ ,określa jego położenie( na, pod, za, obok…)   i  zabawa zaczyna się odnowa.

Poszukiwanie skarbów – (podobna wersja zabawy) w pokoju w różnych miejscach chowamy dowolny przedmiot, aby doprowadzić dziecko do „skarbu’’ wypowiadamy polecenia np. „Idź do przodu-  do tyłu, stań, idź w stronę okna, idź w stronę ściany, szukaj na dole….”.

Co jest w woreczku ? –potrzebujemy woreczek z nieprzezroczystej tkaniny lub karton, w którym umieszczamy różne przedmioty znane dzieciom np. zabawki. Dziecko wkłada rękę do worka ( pudełka), chwyta dowolny przedmiot i opisuje jego cechy, podaje nazwę. Na koniec sprawdzamy, co to jest.

Policz ile razy – uderzmy np. łyżką o łyżkę  kilka razy( w zależności od możliwości dziecka). Dziecko za każdym razem mówi, ile uderzeń słyszało, następnie tyle razy klaśnie, tupnie lub podskoczy. Trudniejsza wersja uderzamy w przedmiot tak, by dziecko nie widziało wykonywanej czynności, tylko słyszało.

Znikające przedmioty- układamy na dywanie 4-5 dowolnych zabawek. Dziecko zasłania oczy, a my w tym czasie chowamy za siebie jedną zabawkę. Zadaniem dziecka jest odgadnąć której zabawki brakuje.

Poniżej propozycja pracy plastycznej. 

Dokument1

Pozdrawiam,

Agnieszka Piechnik