skaczące żabki 4.05.2020

Dzień dobry! Zapraszamy na kolejne zajęcia. W tym tygodniu poszerzymy naszą wiedzę przyrodniczą.

 

Na początek zabawa na powitanie od P. Marysi

Kochani, pamiętacie naszą zabawę „Bączki”, w którą na rytmice tak bardzo lubicie się bawić?

znajdziecie ją w tym miejscu

https://pl.pinterest.com/pin/567453621791418906/

Życzę dobrej zabawy

Maria Brenk

 

Zagadka

Służy do mycia, służy do picia.

Bez niej na Ziemi nie byłoby życia?

( woda)

Posłuchajcie dźwięków wody, postarajcie odgadnąć ich pochodzenie.

Spróbujcie zbadać wodę 

  • Obserwacja wody (określanie koloru, wyglądu, stanu skupienia)
  • Wąchanie wody  (określanie zapachu).
  • Próbowanie wody (określanie smaku).

Kolejna propozycja to: „Eksperymenty na mokro” – zabawy badawcze rozwijające wiedzę na temat wody.

Materiały potrzebne do wykonania eksperymentów: przezroczyste naczynia na wodę, sól, cukier, pieprz, kakao, piasek, olej, proszek do prania, płyn do mycia naczyń, plastikowe łyżeczki, drewniany klocek, moneta, kamyk, ołówek, piórko, korek, wata, piasek, próbki wody zanieczyszczonej ziemią, olejem lub farbą.

  1. Co „znika” w wodzie?

Dzieci pod kierunkiem rodzica wsypują lub wlewają do oddzielnych naczyń z wodą różne substancje: sól, cukier, pieprz, kakao, piasek, olej, proszek do prania, płyn do mycia naczyń itp. Po porównaniu zawartości naczyń, dziecko określa co rozpuści się w wodzie, a co nie.

  1. Co tonie, a co pływa?

Do naczynia z wodą dzieci wrzucają kolejno przedmioty różnej wielkości, wykonane z różnych materiałów: plastikowe łyżeczki, ołówek, drewniany klocek, monetę, klucz do drzwi, piórko, korek itp. Dzieci próbują odgadnąć, dlaczego niektóre z tych przedmiotów nie toną, mimo że mają większe rozmiary od pozostałych.

 

Miłej zabawy,

Pozdrawiam, Pani Agnieszka