” skaczące żabki” 12.05.2020

Witam Was kochani, dziś kolejne zadania na łące.

Owady zamieszkujące łąkę. Rodzic czyta, dziecko powtarza i dzieli nazwę na sylaby ( wyklaskuje, wytupuje)

   Biedronka – słuchanie wiersza

 Spotkała się Kasia z biedronką,

obie wyszły do ogródka na słonko.

Patrzy Kasia, kręci głową,

ubrane są jednakowo:

obie mają sukieneczki czerwone

 w czarne kropeczki.

Rozmowa kierowana pytaniami:

– Z kim spotkała się Kasia?

– Po co obie wyszły do ogródka?

– Jak były ubrane?

„ Jak biedronka zgubiła kropki”- opowiadanie połączone z zabawa matematyczną

( potrzebna będzie sylweta biedronki, którą rodzic może narysować  i 7 ruchomych  czarnych kropek)

Przygody biedronki, jakie spotkały ją w ciągu tygodnia: ( na biedronce rozkładamy wszystkie kropeczki)

– w poniedziałek pierwsza kropka biedronki wpadła w siano, ( zabieramy 1 kropkę)

– we wtorek drugą wiatr porwał nad jeziorem, ( zabieramy druga kropkę)

– w środę trzecią zabrały kosy do zabawy ( zabieramy trzecią)

-w czwartek czwarta wyruszyła w podróż autostopem ( zabieramy kolejną itd.)

– w piątek piąta wpadła do studni,

– w sobotę szóstą zabrał kotek,

– w niedzielę siódma spała z karuzeli

Po odjęciu ostatniej kropki pytamy dziecko:

– Ile kropek miała biedronka na początku tygodnia?

– Ile kropek ma biedronka teraz?

Dziecko przelicza kropki lub ocenia na oko ( dużo, mało, nie ma kropek)

Biedroneczki są w kropeczki- Karta pracy

biedronka

„ Biedroneczka” zabawa logorytmiczna- recytowanie rymowanki w różnym tempie: szybko, wolno, bardzo wolno, jak robot, śpiewając.

Piegowata biedroneczka

Mruga oczkiem do słoneczka.

Miłej zabawy, pozdrawiam

Agnieszka Piechnik