skaczące żabki 25.05.2020

Witamy Was w kolejnym tygodniu…. Ten czas przeznaczymy na poznanie kilku ciekawych zawodów. Może niektóre z nich dotyczą Waszych rodziców? Kim Ty chciałbyś zostać w przyszłości?

Dzisiejszym tematem będzie praca krawca\krawcowej. Na początek posłuchajcie wiersza:

„Mała krawcowa” (H. Golczowa)

 Ania ma nożyczki,

Naparstek, guziczki

I ciągle coś szyje

Dla swojej siostrzyczki.

Siostra prosi Anię

– Aneczko, kochanie

Przyszyj mi pętelkę

Zaceruj ubranie.

Babcia kiwa głową

– No, no daję słowo

Chyba nasza Ania

Zostanie krawcową

 

PYTANIA:

-Jakie przedmioty były potrzebne Ani?

– Dlaczego babcia pomyślała, że Ania będzie krawcową?

 

 

A teraz proponuję Wam piosenkę do słów Jana Brzechwy o tym, jak igła tańcowała z nitką

Może i wy potańczycie do piosenki? Możecie też rytmicznie klaskać lub tupać.

PRACA PLASTYCZNA-malowanie nitką

Wyczarujmy dziś prawdziwe, kolorowe cuda. Potrzebne będą jedynie kartka, farby i ….nitka. Życzę dobrej zabawy

GUZIKOWA MATEMATYKA– czyli przeliczamy, segregujemy, klasyfikujemy…

Matematyczne zabawy z guzikami możemy przeprowadzić na wiele sposobów. Na pewno będziecie potrzebować guzików np. w czterech rożnych kolorach, o różnej wielkości (małe, duże), z różną liczbą dziurek lub te z uchem i z dziurkami ( jakie są dostępne) oraz pojemniczków. Zadaniem dzieci jest posegregowanie guzików ze względu na, którąś z cech. Na przykład:

·         posegregujcie guziki według koloru (możemy dodatkowo na pojemnikach przykleić kartoniki z kolorami),

·         posegregujcie guziki na te z uchem i te z dziurkami, itd.

Następnie możecie wspólnie przeliczać ile jest guzików w poszczególnych zbiorach.

GUZIKOWE FIGURY GEOMETRYCZNE– czyli układamy: koła, kwadraty, trójkąty…

Można wspólnie z dziećmi układać z guzików figury geometryczne. Można to zrobić na dwa sposoby, ale do każdego z nich będzie potrzebować guzików dla dzieci. Pierwszy sposób polega na tym, że pokazujecie dzieciom daną figurę, a zadaniem dzieci jest ułożenie jej kształtu z guzików. Drugi sposób jest praktycznie taki sam, różni się tym od pierwszego, że zamiast pokazywania rodzic mówi: Teraz układamy trójkąty…

Pozdrawiam, Pani Marysia