skaczące żabki 19.05.2020

Witam Was serdecznie i zapraszam na dzisiejsze zajęcia.

Poproście rodziców o przeczytanie tego wierszyka, a później spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań.  Życzę Wam udanej zabawy!

,,Perkusyjny berek” – Józef Soliński

Emilek wraz z Agatką
bawili się kołatką .
A inne instrumenty
toczyły spór zawzięty:
bawić się w chowanego
czy w berka kucanego?
Na koniec ustaliły,
że w berka grać jest milej,
i na berka wybrały
trójkąt – cały ze stali.
Grupka artystów żwawych
ruszyła do zabawy.
Berek bębenek łapie,
tamburyn ledwie sapie;
Pogoni nie wytrzymał
i taki był półfinał.
Złapane marakasy
dźwięczały na dwa głosy
i w dzwonki uderzyły
z rozmachem, z całej siły!
Zabrzmiały teraz dzwonki
prześlicznie, jak skowronki,
Drewienka wtórowały;
tak powstał chórek cały.
A jeśli ktoś nie wierzy,
niech zapyta talerzy
i dzieci od kołatki
Emila i Agatki.

Pytania:

  • Jak miały na imię dzieci?
  • Jakim instrumentem bawiły się dzieci?
  • Nad czym zastanawiały się pozostałe instrumenty?
  • Jaki instrument wybrały na berka?
  • Czy potraficie wymienić pozostałe instrumenty występujące w wierszu?

Zapraszam Was teraz do obejrzenia i poznania wyglądu różnych instrumentów.

INSTRUMENTY

A czy wiecie jak brzmią dźwięki przez nie wydawane? Jeżeli jesteście ciekawi to tutaj https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w&t=40s

i tutaj https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo możecie ich posłuchać.

KARTA PRACY

Nazwij wybrane instrumenty

Udanej zabawy!