Pracowite Pszczółki 19.05 2020r.

Dzień dobry Pszczółki.

Temat dnia: Jakie emocje przeżywają przedszkolaki?

-Przedszkolne emocje- praca zKP.4 str.20 zadanie b.Rodzic opowiada dziecku historyjkę na podstawie ilustracji z KP4. 20b, w każdym przypadku wypowiada zdanie: Wtedy czuła…zadaniem dzieci jest dokończenie zdania nazwą emocji.Następnie dzieci dopasowują buźki z emocjami do rysunków.

-Zły humorek-wysłuchanie wiersza Doroty Gellner, swobodne wypowiedzi dzieci.Wiersz znajduje się na naszej poczcie grupowej.

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedzcie dzieci na pytania: Co czuła dziewczynka?Z jakiego powodu czuła gniew?Jak się zachowywała?Co znaczy być złym, a co złościć się/być zezłoszczonym?Czy to oznacza to samo?

-Uczuciowa kostka-klasyfikowanie emocji.Dzieci rzucają kostką z nazwami emocji z poprzedniego dnia.Po wyrzuceniu danej emocji odpowiadają na pytanie: czy dzieci mogą odczuwać taką emocję?A jeśli tak ,to kiedy.( Dzieci dochodzą do wniosku, że dzieci odczuwają takie same emocje jak dorośli).

-Moje emocje-rozpoznawanie własnych emocji i podawanie ich nazw.Rodzic czyta zdanie opisujące różne zdarzenia.Dziecko mówi jaką emocję poczułoby w danej sytuacji(R.podkreśla ,że chodzi o ich emocje i że każdy ma prawo czuć cośinnego, nie ma jednej dobrej odpowiedzi.Rozłóżcie przed sobą emocje księżniczki, gdy mama lub tata będą czytać zdanie zastanówcie się jak Wy byście się poczuli i podnieście kartkę z  tą emocją.

Zdania:

1.Ktoś zepsuł moją zabawkę.

2.Mama mnie pochwaliła.

3.Idę do dentysty.

4.Biegnie do mnie duży pies.

5.Mam dziś urodziny.

6.Przyjechała ciocia, której dawno nie widziałem/widziałam

7.Pierwszy raz jadę na wycieczkę bez rodziców.

8.Wylał mi się sok.

9.Występuję na przedstawieniu z okazji Dnia Mamy.

10.jestem na placu zabaw ,gdzie jest mnóstwo dzieci, których nie znam.

-Chmurka-praca plastyczna techniką kolażu.Dzieci rysują swoją małą postać na dole strony oraz dwie chmurki/w jednej chmurce rysują lub wklejają rzeczy, które sprawiają ,że są radosne, a w drugiej te ,które wywołują w nich smutek.

Chmurka

page1image256

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 35 • szarfy w trzech kolorach (czerwonym,
niebieskim i żółtym), CD, liny / skakanki, woreczki gimnastyczne, koszyki, kolorowe piłeczki.

Ćwiczenia gimnastyczne do wykonania z całą rodziną:-)

„Moje odczucia” – R. rozdaje dzieciom szarfy w trzech kolorach  szarfy można wykonać z krepy (czerwony – złość, niebieski – smutek, żółty – radość). Gdy słychać muzykę (dowolny utwór), dzieci poruszają się naczworakach po sali. Gdy muzyka milknie, zadaniem dzieci jest połączyć się w koła na podstawie koloru szarf. Dzieci z poszczególnych kół gestem i ruchem pokazują uczucie, które symbolizuje kolor ich szarf. Gdy R. znów włączy muzykę, dzieci się rozbiegają (szarfy w trzechkolorach (czerwonym, niebieskim i żółtym), CD)

  1. „Figurki” – dzieci biegają po sali w rytm dowolnej muzyki. Gdy muzyka zostanie zatrzymana, R. mówi: Figurki, figurki zamieńcie się w… – tutaj pada nazwa przedmiotu, zwierzęcia lub rośliny. R. liczy głośno do trzech i dzieci muszą zastygnąć bez ruchu w pozie wymienionej postaci. Najładniejsza i co ważne nieruchoma figurka staje przy prowadzącym. Teraz dziecko, które wygrało pierwszą rundę, może poprowadzić dalszą część zabawy (CD)
  2. „Woreczki uczuć” – R. przygotowuje tor z dwóch lin / skakanek. Dzieci otrzymują woreczki gimnastyczne, które układają w różnych pozycjach i próbują przejść cały tor tak, by woreczek nie upadł. Najpierw wyobrażają sobie coś smutnego i powoli idą z woreczkami na głowie. Następnie wkładają woreczki między kolana, wyobrażają sobie coś przyjemnego, radosnego i skaczą w taki sposób, by woreczek nie wypadł. Na koniec wyobrażają sobie coś strasznego i idą w podporze tyłem z woreczkiem na brzuchu (liny / skakanki, woreczki gimnastyczne)
  3. „Kraina radości” – dzieci słuchają muzyki i wykonują masaż na plecach kolegi / koleżanki z pary, rysując spirale, figury geometryczne i inne kształty jednym palcem, kilkoma palcami albo całą dłonią. Następnie dzieci w parach siedzą po turecku naprzeciw siebie i wymyślają wspólny taniec dłoni do utworu, porozumiewając się ze sobą bez słów. Po skończeniu prezentują układ pozostałym parom. Można nagrodzić brawami najciekawszą choreografię(CD)
  4. „Koszyk emocji” – R. układa koszyki na obwodzie koła, w każdym koszyku umieszcza piłki innego koloru. Dzieci ustawiają się kolejno jedno za drugim, pierwsze bierze piłkę z jednego koszyka, toczy ją nogą do kolejnego, zamienia na inny kolor itd. Następne dziecko startuje,gdy poprzednie jest przy drugim koszyku, aby zachować płynność ćwiczących (koszyki, kolorowe piłeczki).

Na koniec zadania do wykonania do końca tego tygodnia.Możecie zrobić wszystkie lub tylko te na które macie ochotę.

Zadania dla Pracowitych Pszczółek

Pozdrawiam Was serdecznie.

Pani Natalia