Pracowite Pszczółki 16.04 2020r.

 

TEMAT DNIA :JAK POWSTAJE CHLEB?

–  Słuchanie wierszy i bajek wybranych przez dzieci, oglądanie  ulubionych książeczek.

–   Powitanka.

–   Zestaw ćwiczeń porannych z dnia wczorajszego.

 

–   Degustacja pieczywa – określanie smaku, zapachu, koloru, kształtu różnego rodzaju pieczywa, porównywanie.

Smaczne zagadki:

Każda bułeczka ,okrągłą zna,

która pięć nacięć na górze ma.

Jasna, chrupiąca i pyszna taka, gdy jest w niej szynka, serek, sałata!(co to jest?)

 

Pszenny ,razowy, z ziarnem, tostowy.

Kanapek składnik to podstawowy.

Chrupiąca skórka ,

środek mięciutki.

Smaczny z masłem albo do zupki.(co to jest?)

 

Białe pieczywo.

Kształt półksiężyca.

Grubą i kruchą skórką zachwyca.

Kruszonką często posypywany.

Z nadzieniem z maku bardzo lubiany.(co to jest?)

 

Słodka bułeczka.Co za jedzonko!

Z budyniem,serkiem,dżemem,kruszonką.

Na drożdżach sobie pięknie wyrasta.

Z delikatnego słodkiego ciasta(co to jest?)

 

Znany,smażony przez cukiernika.

Złotobrązowy,okrągły,pycha!

Ciasto żółciutkie,jest nadziewany.

A w tłusty czwartek rozchwytywany!(co to jest?)

 

Z ziaren zboża w młynie powstaje.

Z nią żaden piekarz się nie rozstaje.

Bielutka,sypka,to z niej się piecze

chleb,bułki,ciasta na całym świecie.(co to jest?)

 

smaczne zagadki(zdjęcia do zagadek)

 

–   „Skąd się bierze chleb?” – pogadanka zrodzicem na temat różnego rodzaju mąki, z której pozyskuje się produkty piekarskie.

Wyróżniamy mąkę: pszenną, żytnią, orkiszową, ryżową, kukurydzianą, pszenno-żytnią.

–   „Zawody” – odgadywanie zagadek związanych z chlebem i jego produkcją.

RODZICE CZYTAJĄ DZIECIOM ZAGADKI O ZAWODACH, NASTĘPNIE GDY JUŻ WSZYSTKIE ZAGADKI ZOSTANĄ  ODGADNIĘTE  DZIECI ZASTANAWIAJĄ SIĘ ,KTÓRE SPOŚRÓD TYCH ZAWODÓW SĄ ZWIĄZANE Z CHLEBEM I JEGO PRODUKCJĄ.

ZAWODY

–   „Od ziarenka do bochenka” – praca z  KP3.38, doskonalenie sprawności manualnej i percepcji wzrokowej, dostrzeganie związków przyczynowo-   skutkowych, budowanie wypowiedzi.

-Zadanie z KSIĘGI ZABAW Z OBRAZKAMI na str.54 i 55 oraz zadanie na str.58 i 59

 

–   Blok zajęć o emocjach – docenienie. „Wiosna na wsi” –   słuchanie i wypowiadanie się na temat opowiadania pod tym samym tytułem.

NAGRANIE BĘDZIE DOSTĘPNE NA APLIKACJI MESSENGER W GRUPIE RODZICÓW” PRACOWITE PSZCZÓŁKI”

CO TO ZNACZY CZUĆ SIE DOCENIONYM?CZY JEST TO PRZYJEMNE UCZUCIE?ZA CO MOŻNA KOGOŚ DOCENIĆ?CZY WY CZULIŚCIE SIĘ KIEDYŚ DOCENIENI?W JAKIEJ TO BYŁO SYTUACJI?JAK MOŻNA KOMUŚ OKAZAĆ, ŻE SIĘ GO DOCENIA?

–   Wyjście do ogrodu. Wspólne zabawy w piaskownicy –   zabawa w „Piekarnię”.

–   Zabawa manualna. Przygotowywanie ciasta na chleb WSPÓLNIE Z RODZICAMI . Wypiek chleba.

–   Zabawy dowolne dzieci. Zabawy kostkami – liczenie przez dzieci liczby wyrzuconych oczek na kostce, dodawanie itd.